Ladude rendihinnad Muuga Sadamas
Ekspedeerimislepingu rikkumine
Tere, ekspedeerimislepingu erakorralisel ülesütlemisel tuleb lähtuda VÕS § 631. Palun hinnangut kas ekspedeerimis(käsundus)lepingus saaks sätestada/täpsustada olulised lepingu rikkumised ja nõuda nende eest leppetrahvi tasumist (ekspedeerija võib olla ka vedaja).
Ekspedeerimis- ja veolepinguslepingus tehakse viide Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni Üldtingimustele (2000)
ELEA kodulehel on selline teave:
ELEA esmasteks strateegilisteks eesmärkideks oli ühinemine Ekspedeerijate Assotsiatsioonide Rahvusvahelise Föderatsiooniga (FIATA) ning ekspedeerijate ja nende klientide omavahelisi suhteid sätestavate Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni Üldtingimuste sisseviimine Eestis. Koos Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga kirjutati leping EEA Üldtingimuste sisseviimise kohta alla 6. mail 1995 ning need jõustusid 1. juulist 1995. Üldtingimused on analoogilised Põhjamaade Ekspedeerijate Assotsiatsiooni Üldtingimustega ning kasutusele võetud Põhjamaade Ekspedeerijate Assotsiatsiooni teadmisel ja heakskiidul. Alates 01. jaanuarist 2001 hakkasid kehtima uued ELEA Üldtingimused, EEA ÜT 2000, mis on analoogsed Põhjamaades kasutatava NSAB 2000-ga.
Alates 1. jaanuarist 2016 hakkasid kehtima uued Põhjamaade Ekspedeerijate Assotsiatsiooni Üldtingimused NSAB 2015. ELEA uued, kaasajastatud ja NSAB 2015-ga kooskõlla viidud üldtingimused, ELEA 2015 Üldtingimused, hakkasid kehtima 1. jaanuarist 2017.
Kas viide ELEA 2000 on siis üldse korrektne?
Tere!
Huvitab e-veoselehtede teema.
Heade soovidega
Terje Pulk
tel +372 5333 9735
AS Tootsi Turvas
Tere
Mis on EUR1 sertifikaadi eesmärk ja mis selle taotlemisega ettevõttele kaasneb?
Tere
Kust saaks kõige ülevaatlikuma info Eestis tegutsevatest transpordi ja logistika ettevõtetest, koos kontaktidega?
Lõhutud kauba ja invetari hüvitamine
Tere!
Küsimus, kuidas fikseerida töölepingusse punkt või kuidas ja mis alustel on võimalus töötaja töötasust kinni pidada tema poolt lõhutud kaup või invetar?! Näiteks laos: sõidab katki mõne kaubariiuli, lõhub tõstuki, ajab alused ümber jne jne. Saan aru, et selliste puhkude korral materiaalse vastutuse lepingut ei tehta ning ilma töötaja kirjaliku nõusolekuta töötasust maha arvata ei või, kuid kui ta keeldub ?! Mida, kus ja kuidas fikseerida sellised olukorrad?
Ette tänades!
Milline on mõistilk saatelehtede/veodokumentide säilitamise aeg, millise jooksul võiks kliendid, vedajad tõestada kaupade üleandmist, vastuvõtmist?
Kas veo tellija jaoks on oluline sõlmida vedajaga transpordi veoleping või on kirjalik tellimus piisav juriidiline dokument, et vajadusel pöörduda vaidluste lahendamiseks kohtusse või saada kindlustuselt hüvitist (veo tellijal on kehtiv veosekindlustus)? Veo tellijaks on Eesti firma, vedajafirma asub väljaspool Euroopa Liitu.
Kui suure osatähtsusega on ettevõtte jaoks osaleda välismessidel tänasel päeval?
Seadusemuudatused 2015. aastal
Kas 2015. aastal on ette näha seadusemuudatusi, mis eksportijate tegevust märgatavalt mõjutavad?
Kus ja kellel lasta üle vaadata ja hinnata enda koostatud äriplaani?
Kuidas leida esmaseid kontakte Hiina turul? Kas Hiinasse eksportivad Eesti ettevõtted on koostöö ja infovahetuse eesmärgil liitunud?
Millega pean arvestama, kui tahan hakata oma toodangut Austraaliasse eksportima?