Personalijuhtimine | Äripäeva teabevara

Personalijuhtimine

Teabevarad

Teabevara uuendus

Personalijuhtimise uus audiopeatükis 9.1.5 räägib Tartu Ülikooli psühholoogiainstituudi vanemteadur Andero Uusberg sellest, mis on emotsionaalse enesejuhtimise ja vaimse tervise „ingver, küüslauk ja mesi”.

Teabevara uuendus

Personalijuhtimise teabevara uues audiopeatükis 5.3.11 on fookuses kaugtöö. Värbamisrakenduse Meet Frank kaasasutaja ja juht Kaarel Holm ning finantsidu Fiizy personalijuht Estel Pukk räägivad sellest, millega meelitada praegusel kaugtööperioodil talente enda juurde tööle, kuidas neid distantsilt juhtida, nende motivatsiooni ja meeskonnasündmuste abil ka tiimitunnet hoida.

Teabevara uuendus

Personalijuhtimise teabevara värskes peatükis 6.11 tuleb juttu OKRist (Objective and Key Results). OKR on eesmärkide püstitamise ning nende elluviimise jälgimise raamistik ja tulemusjuhtimise tööriist, mis on viimasel aastakümnel pälvinud üha enam tähelepanu ja rakendamist. See toetub põhimõttele, et eesmärgid on võti organisatsioonilise edu saavutamisel.

OKR on väga praktiline võimalus juhtida meeskonna või ettevõtte tulemusi kiiremini eesmärkide suunas. OKRi rakendamisest on kasu lõiganud paljud tuntud ja kiiret edu saavutanud edukad ettevõtted, nagu Google, LinkedIn, Uber, Microsoft jne. Eestis on OKR kasutusel eelkõige tehnoloogia- ja start-up-ettevõtetes, kuid järjest enam liikumas ka teistesse sektoritesse.

 

Teabevara uuendus

Personalijuhtimise teabevaras tuleb oktoobris juttu OKR-idest (Objective and Key Results). OKR on eesmärkide püstitamise ning nende elluviimise jälgimise raamistik ja tulemusjuhtimise tööriist, mis on viimasel aastakümnel pälvinud üha enam tähelepanu ja rakendamist. See toetub põhimõttele, et eesmärgid on võti organisatsioonilise edu saavutamisel.

Novembris ilmuv peatükk keskendub onboarding´ule. 
1) Mis on onboarding? – Eesmärgid, milliseid vajadusi katta ja mis küsimustele vastama peaks. 
2) Kui pikk on onboarding, mis on põhilised osad ja kes millist rolli mängib? – Alustades pre-boarding´ust kuni katseaja lõpuni ning millise panuse võiks anda tiim, HR, otsene juht ja uus töötaja ise. 
3) Uue tulija 4 emotsionaalset faasi ja individuaalse onboarding´u osad – faaside kirjeldus, kuidas toetada ja suures pildis, kuidas mõtestada individuaalset onboarding´u plaani.
4) Levinumad vead.

 

Õigusuudis
Õigusuudise teade

Oktoobrikuu õigusuudiste teemad

  • Schrems II kohtuotsuse mõju Euroopa Liidu ja Ameerika Ühendriikide vahelisele andmevahetusele

  • Kahju hüvitamine PRIA toetusest ilmajätmisel

Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös. Oktoobrikuu õigusuudised koostas advokaadibüroo TARK partner, vandeadvokaat Marit Savi.

Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

Teabevara uuendus

Seekordses peatükis 8.3.9.1 kirjutavad Kadri Seeder ja Elar Killumets töötajatelt tagasiside küsimisest.

Kohanemisega seotud väljakutsete lahendamiseks on vaja põhjalikku infot selle kohta, kuidas osapooled asju näevad. See võimaldab lahenduse loomise protsessei ohjata. Üks viis infot koondada ja osapooltele nähtavaks teha on küsitluste abil.

Töötajate hinnangud küsitlusele on subjektiivsed ja tunnetuslikud – nii sellele, kas neilt küsitakse tagasisidet, kui ka sellele, kuidas tagasiside tulemustega tegeletakse. Oluline on ka kommunikatsiooniprotsess – kuidas töötajaid küsitlusse kaasatakse ning kuidas tulemustest räägitakse. Kirjeldatud on hästi toimivat mudelit, mida töötajate küsitluse tulemustega tegelemisel kasutada.

Peatükk on järg augustis ilmunud peatükile 8.9.3.

Õigusuudis
Õigusuudise teade

Septembrikuu õigusuudiste teemad

  • Väiksematel riigihangetel osalemine muudeti lihtsamaks
  • Kollektiivleping ei laiene automaatselt tööandjale 

  • Juhatuse liikme karistusõiguslik vastutus äriühingu kohustuste rikkumise eest

Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös. Septembrikuu õigusuudised koostas advokaadibüroo TARK partner, vandeadvokaat Hannes Küün.

Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

Teabevara uuendus

Seekordses audiopeatükis tuleb juttu värbamisest. Personalifirma Manpower tegevjuht Heido Kaldra ütleb, et Eesti tööandja ei tohiks kunagi minna tagasi jäiga seisukoha või hoiaku juurde, et neile sobib ainult kindel inimene kindlate kriteeriumite järgi. Spetsialiste valides tuleb olla valmis kohanema, kohandama ja õppima.

Kuula uuest audiopeatükist 2.1.

Teabevara uuendus

Audiopeatükis 2.2 tuleb juttu sellest, kuidas mõjutas kevadel kehtestatud eriolukord välistalentide värbamist. Idufirma Jobbatical global mobility manager ehk immigratsiooni valdkonna juht Angeelika Ruustalu ja ettevõtte Pipedrive personaliosakonna vanemspetsialist Anet Cassandra Tanneberg räägivad sellest, milliseks kujunes kevad, eriolukord ja riigipiiride sulgemise periood nende ettevõtte jaoks, kas ja kui sujuvalt toimub täna värbamine ja võõrtööjõu liikumine ja kuidas üldse käib välismaalt talentide Eestisse tööle toomine.

Teabevara uuendus

Üks ja sama kriis mõjutab erinevaid organisatsiooni erinevalt. Paljuski sõltub kriisi mõju kriisi eripärast, organisatsiooni eripärast, töötajate valmisolekust keeruliseks olukorraks, otsustajate psühholoogilisest ja sotsiaalsest küpsusest, kriisist sõltuvate piirangute mõjust tööle, organisatsiooni rahalistele võimalustele jne.

Mis on kriis ja mida teha kriisis? Loe lähemalt peatükist 9.1.4. Kuidas motivatsiooni hoida ja taastada kriisi perioodil

Lehed