Personalijuhtimine | Äripäeva teabevara

Personalijuhtimine

Teabevarad

Teabevara uuendus

Äripäeva raadios räägiti töösuhetest, nii õigustest kui ka kohustustest tööaja planeerimisel. Kui teadlikud on keskmine ettevõtja ja töötaja ning millised ebakõlad võivad tekkida omavahelistes suhetes – näiteks kas tööandja suvepäevad lähevad tööaja hulka või mitte? Milliseid soovitusi jagada ettevõttele, kelle töötajate seas on palju tudengeid ning tulemas õppepuhkuste laine? Samuti puudutatakse sotsiaalministeeriumis küpsevat väljatöötamiskavatsust ning nende ettepanekuid töösuhete regulatsioone muuta ehk kui mõistlikud need on. Külas on Grant Thornton Balticu juhtiv õigusnõustaja Kristel Tiits ning kliendikogemuse juht Terje Liiv. Saatejuht on Priit Pokk.

Saate leiate personalijuhtimise teabevara audiofailide hulgast.

Õigusuudise teade

Sourcing’ule pole eestikeelses kirjanduses ühtainust ja sobivat vastet. Need on tegevused, mille eesmärgiks on passiivsete kandidaatide leidmine ning nende motiveerimine kandideerimiseks. Värbajal, kes selle tööga tegeleb, peavad seega olema head tehnilised oskused, et jõuda õigete inimesteni ning teisalt peab ta tundma turundusnippe ja psühholoogiat, et potentsiaalsete kandidaatidega sobival viisil ühendust võtta ja neis huvi äratada. Sourcing on proaktiivne, mitte reaktiivne lähenemine värbamises.

Loe lähemalt Heleen Andersoni kirjutatud uuest peatükist 5.3.8.

Õigusuudis

Septembrikuu õigusuudiste teemad

  • Missugustel juhtudel on tegemist ettevõtte üleminekuga?
  • Kuidas toimub Ühendkuningriigi isikutega seotud käibe maksustamine pärast Brexitit?

Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös. Septembrikuu õigusuudised koostas advokaadibüroo TARK partner, vandeadvokaat Hannes Küün.

Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

Veebiuudis

Teabevara oma raadiosaade „Teabevara tund” on olnud Äripäeva raadio eetris peagi juba aasta. Alates septembrist on „Teabevara tund” kavas uuel ajal, kaks korda kuus neljapäeviti kl 15.00. Järgmises saates 5. septembril kõneleb maksuteabevara koostööpartner Einar Rosin KPMGst pensionireformist. 

Juba eetris olnud saateid saate järelkuulata siin.

Teabevara uuendus

Värbajate jaoks on kandidaatidele eitavate vastuste andmine tavaliselt ebameeldiv ja raske. Mõnikord ei ole kandidaadil midagi puudu, vahel on nii, et teisel kandidaadil on veel mingi lisaväärtus, mis tööandjale kasu toob. Vahel jällegi on valikust kõrvale jäänud kandidaat oma tausta poolest tase kõrgem ja tööandja näeb, et see oleks võimekuse raiskamine, kui suurema potentsiaaliga inimene tuleks väiksema vastutusega tööd tegema. Alati on põhjus, miks keegi tööle saab ja teised valikust välja jäävad.

Kandidaadid on tänulikud, kui nendega suheldakse, neile aus ja põhjalik tagasiside antakse isegi siis, kui see teade neile meeldiv ei ole ja nende ootusi ei täida. Paljud kandidaadid on tänulikud juba selle eest, et neile üldse vastatakse. Kuid eriti positiivse tunde annab see, kui kandidaat kiidab selle eest, et ta saab ka laiema pildi kogu otsinguprotsessi käigust ja lõpplahendusest.

Negatiivse info edastamine saab olla väga positiivne! Ja seda nii kandidaadile kui ka värbajale. Peatükist 5.3.10. leiate mõned soovitused inimestele, kes eitavate vastuste andmist pelgavad.

Teabevara uuendus

Kuula teabevara tunni saadet värbamisest sotsiaalmeedias ja tööandja turundusest. Saate külaliseks on tarkvaraarendusfirma Ignite (värbamistarkvara Recrur looja) tegevjuht Marit Alaväli. Küsimusi esitavad personalijuhtimise teabevara peatoimetaja Külli Gutman Talentorist ja teabevara veebitoimetaja Piret Frey.  

Värbamistehnika peab tänapäeval sobima õige turundus- ja müügitaktikaga. Tugev tööandja bränd ja hea maine nii internetis kui ka internetivälises keskkonnas on väga oluline, et parimaid kandidaate ligi meelitada ning häid töötajaid hoida. Potentsiaalsed töötajad uurivad enne tööavalduse esitamist ettevõtet sama hoolikalt kui tööandjad kandideerijaid. Statistika järgi ei kaalu enamik professionaale töökohana ettevõtet, millel puudub korralik kodulehekülg ning LinkedIni ja Facebooki profiil.

Saate leiate personalijuhtimise teabevara audiofailide hulgast või peatüki 5.3.7 lõpust.

Teabevara uuendus

Juhtiv õigusnõustaja Kristel Tiits Grant Thorntonist räägib Teabevara tunnis töölepingu lõpetamisest. Kuidas seda korrektselt teha, mida silmas pidada, millal ja kellel tuleb maksta kompensatsiooni. Kristelil on varuks mitmeid põnevaid näiteid ka töövaidluskomisjoni tehtud otsustest. Küsimusi esitavad personalijuhtimise teabevara peatoimetaja Külli Gutman Talentorist ja teabevara projektijuht Piret Frey.

Saate leiad siit.

Teabevara uuendus

Tänastelt noortelt, kes tööturule on siirdumas, on õppida palju positiivset – nad on koostöömeelsed, globaalselt mõtlevad, usaldusväärsed ja bürokraatiavastased. Võrreldes noori nende vanematega, kes on majanduslikule edule orienteeritud, huvitavad neid pigem võimalus areneda, eneseteostus ja rahulolu. Nende tööl ja elul peab olema nende endi jaoks mõtestatud eesmärk. Olulised motivaatorid on sobiv töökultuur, meeskond, kaasav ja horisontaalne juhtimisstiil, paindlikkus ja loomingulisuse toetamine.

Kui noor aga tööle kandideerib, siis ei pruugi tal veel olla klassikalises mõttes esimest töökogemust. Samas võib tal olla mitmeid töövaldkonnas kasulikke kogemusi, mille ta on omandanud varasema mitteformaalse õppe ja vabatahtliku tegevuse ehk noorsootöö kaudu. Noorsootöö toetab noori tööle siirdumisel, pakub mitmekülgseid arenguvõimalusi ning arvestab ka tulevikutöö ja -oskuste trendidega. Selliste kogemuste teadvustamine on tööandjatele noorte värbamisel oluline.

Eesti Noorsootöö Keskuse direktor Edgar Schlümmer kirjutab peatükis 5.3.6.Noored ja tööturg. Mida noorte värbamisel silmas pidada, lugege peatükist

Teabevara uuendus

Kui kasutad Facebooki värbamisel, on hea teada järgmist:

  • Hea disain ja firmabrändile truu töökuulutuse kujundus loob usaldust ning on kandideerijale oluliseks otsustuspunktiks.
  • Facebookis ja Instagramis on hea rakendada ruudukujulist visuaali, et olemasolevat pinda kõige optimaalsemalt kasutada.
  • Kasuta sarnast sõnastust ja visuaalset disaini töökuulutusel ja kandideerimislehel. Visuaalne ja sisuline ühtlus on kandidaadi jaoks oluline veendumaks, et tegemist on päris kuulutuse, mitte petuskeemiga.
  • Olemasolevad töötajad teavad arvatavasti veel inimesi, kes sobiksid sinu firmasse. Palu, et nad jagaksid sinu loodud töökuulutust enda seinal.
  • Kindlasti jaga oma postitust ka sobilikes Facebooki gruppides, aga küsi selleks eelnevalt lehe administraatorilt luba. Erinevatel lehtedel on erinevad käitumisreeglid – arvesta nendega.

Loe lähemalt peatükist: 5.3.7. Värbamine sotsiaalmeedias.

Lehed