Foto: Pixabay
Väga sageli eelneb töökiusamisele konflikt kahe osapoole vahel. Nendeks võivad olla kaks sama tasandi töötajat või juht ja tema alluv. Esialgu on mõlemad keskendunud probleemile ning soovivad konfliktile lahendust leida.
Järgmises faasis jääb konflikti esialgne põhjus tagaplaanile ja alguse saab osapoolte isiklik vastasseis. Kui konflikti ei suudeta kas osapoolte vähese konfliktilahendusoskuse või muude põhjuste tõttu lahendada, siis aja jooksul pinge kasvab ja probleemid kuhjuvad.
Töötajad hakkavad muretsema oma maine pärast organisatsioonis, fookus nihkub probleemi algselt põhjuselt isiklikule vastasseisule. Seetõttu hakatakse otsima kolleegide toetust, kasutades selleks kaudset negatiivset tegevust, näiteks kuulujutte konflikti teise osapoole kohta, vaenulikku kommunikatsiooni vms. Konfliktiga on seotud järjest suurem arv inimesi, mis segab normaalset töötegemist.
Millised faasid järgnevad ja mida on oluline nende puhul tähele panna, saab lugeda ja kuulata uuendatud peatükist 15.3.