• Minu töölaud
  • Teabevara
  • Nõuandekeskus
  • Õigusuudised
  • Kontakt
  • RUS

Ettevõtja

  • Teabevara
  • Uudised
  • Autorid

Filtreeri

  • Audio
  • Video
  • Lisad
Tutvustus
  • 1. Sissejuhatus
  • 2. Video ja audio
  • 3. Ettevõtte arenguetapid
  • 4. Ärikeskkond – ettevõtte välis- ja sisekeskkonna analüüs strateegia koostamiseks
  • 5. Ettevõtte strateegia koostamine ja elluviimine
  • 6. Organisatsiooni loomine
  • 7. Turundus
  • 8. Ettevõtte arenguetappide kitsaskohad ja nendest ülesaamine
  • 9. Enese ja teiste juhtimine
  • 10. Tegevjuhi palkamine
  • 11. Ettevõtte finantsjuhtimine
    • 11.1. Ülevaade finantsjuhtimisest
    • 11.2. Ettevõtte rahastamine
      • 11.2.1. Täiendava finantseerimisvajaduse prognoosimine
      • 11.2.2. Finantseerimisallikad ja vahendid
      • 11.2.3. Kapitali kulukuse määr
      • 11.2.4. Ettevõtluse toetusvõimalused
      • 11.2.5. Ühisrahastuse roll alustavas ettevõttes
      • 11.2.6. Äriühingu tegelik kasusaaja
      • 11.2.7. Dividendide maksustamine alates 1. jaanuarist 2019
    • 11.3. Investeeringu tasuvuse hindamine
    • 11.4. Finantsaruannete analüüs ja majandustegevuse tulemuslikkuse hindamine
  • 12. Juhtumikirjeldused

11.2. Ettevõtte rahastamine

Priit Sander

Ettevõtte rahastamise võib jagada strateegiliseks ja taktikaliseks. Strateegiline määrab üldised põhimõtted: milline on omanikele vastuvõetav oma- ja laenukapitali vahekord, kas ollakse valmis kaasama ettevõttesse uusi osanikke. Taktikaline rahastamine käsitleb detaile: mis vormis ja tingimustel kaasata laenukapitali, kellelt kaasata välist omakapitali, kas ja milliseid toetusi kasutada jms.

Tavaliselt on finants...