Logistika ja eksport | Äripäeva teabevara

Logistika ja eksport

Teabevarad

Teabevara uuendus

Logistika ja ekspordi teabevara oktoobri audiopeatükis räägib logistikavaldkonda digitaliseeriva idufirma Cargoson rajaja Aivo Kurik, miks on vajadus digitaalsete lahenduste järele olnud juba aastaid, aga seni ei ole neid tulnud. Teisisõnu, miks usub ta, et valdkonna digitaliseerimine sel korral võiks õnnestuda ning kuidas nad kavatsevad sadu kliente enda juurde meelitada.

 

Kirjalikus peatükis jätkame tõstukite teemaga.

Valdkonna uudis

Möödunud aastased finalistid 2020. aasta Logistika Aastakonverentsil.
Autor: Raul Mee

Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 20. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: konkurss Aasta Logistikategu 2020 on nüüd ametlikult avatud!

Juba 20. korda toimuva konkursi eesmärk on tunnustada logistika valdkonnas saavutatud edu. Osalema kutsutakse kõiki Eesti ettevõtteid ja organisatsioone, kes tunnevad, et on sel aastal logistika või transpordi vallas midagi erilist korda saatnud.

Saatke oma aasta logistikateo lühitutvustus: milline oli 2020/2021 aastal ellu kutsutud ja rakendatud logistiline parendus, mis kasvatas teie ettevõtte või tarneahela efektiivsust, käivet, kasumit, tarnekindlust, varude ringlemiskiirust, klientide rahulolu, optimeeristegevust või aitas säästa kulusid.

Teenusepakkuja võib konkursile esitada parenduse, mis on kasvatanud ettevõtte klientide vastavaid näitajaid. Võistlustöö kirjeldus tuleb koostada lakoonilises vormis. Kokku maksimaalselt 100sõnaline kirjeldus tuleb saata hiljemalt 20. oktoobriks e-posti aadressile tonu@logistikauudised.ee.
 

PANE TÄHELE
Logistikateo kirjeldus peab vastama küsimustele:

Mis oli logistikateo eesmärk?
Milline oli logistikateo protsess?
Millised on tänaseks selgunud tulemused?

Lisaks laekunud kandidaatidele esitab ka iga žüriiliige konkursile kolm omapoolset kandidaati. Kõigi kandideerivate logistikategude seast valib žürii välja 3 finalisti, kelle seast saavad logistikauudiste lugejad valida välja oma lemmiku. Žürii koosseisu kuuluvad logistikaajakirjanikud ning Tarneahelaühingu PROLOG juhatuse liikmed. Finaali pääsevaid töid tutvustatakse Äripäeva „Logistikauudised” oktoobrikuu eriväljaandes ning Äripäeva logistikauudiste teemaveebis www.logistikauudised.ee.

Kolme võidutöö esitlemine ja 20. Aasta Logistikateo autasustamise tseremoonia toimub 25. novembril 23. Logistika Aastakonverentsil, mis toimub sedapuhku Tallinna Vanasadama uues kruiisiterminalis ning mis kantakse üle ka veebi vahendusel.

Eelmisel aastal võitis Aasta Logistikateo tiitli Sixfold OÜ reaalajas piiriületuspunktide jälgimise tehnoloogia eest. Lisaks Sixfoldile pääsesid mullu lõppfinaali veel digitaalne kaubatee Eestist Poolani ja Kose-Võõbu teelõik koos nutikate liikluskorraldusvahenditega. Lugejate hääletusel sai veenva enamuse hääli samuti Sixfold, kelle poolt hääletas 48,7% lugejatest.

Varasemalt on tiitli võitnud veel AS Operail multimodaalsete kaubavedude projekt, Omniva uus logistikakeskus, Omniva, Starshipi ja Daimleri koostöös toimunud viimase miili robottarne pilootprojekt, Eesti Rahva Muuseum, Live Technologies, Häirekeskus, ELRON, EVR Cargo, Eesti Logistikaklaster, DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV Transport), Schenker ja Telema.

Aastal 2020 tiitlile kandideerinud logistikateod

Ace Logisticsi uus logistikakeskus

DFDSi uued laevad

Digitaalne kaubatee Eestist Poolani

Kaitsevahendite transport kriisi ajal

Kookoni nutilao lahendused

Kose-Võõbu teelõik koos nutikate liikluskorraldusvahenditega

Omniva uus sorteerimiskeskus Riias

Operaili sisenemine Soome turule

Rally Estonia 16 000 pealtvaataja liigutamine koroonatingimustes

Selveri kojuveoteenus, mis aasta lõpuks jõuab miljoni eestlaseni

Tallinki kriisiaegne päästeoperatsioon Saksamaalt

WOX kolimiskastide renditeenus

Allikas: logistikauudised.ee

Teabevara uuendus

Logistika ja ekspordi teabevara seekordne audiopeatükk 13.1 keskendub logistikavaldkonna digitaliseerimisele.

Tööjõukulu, mis läheb e-mailide ja Exceli lugemise peale, on meeletu, seda kõike võiks teha aga masin, räägib logistikavaldkonda digitaliseeriva idufirma Cargoson rajaja Aivo Kurik.

Kurik räägib, miks on vajadus digitaalsete lahenduste järele olnud juba aastaid, aga seni ei ole neid tulnud. Teisisõnu, miks usub ta, et valdkonna digitaliseerimine sel korral võiks õnnestuda ning kuidas nad kavatsevad sadu kliente enda juurde meelitada.

Õigusuudis
Õigusuudise teade
  • Keelati ebaausad kaubandustavad põllumajandustoote ja toidu tarneahelas

  • Kauba ja teenuse hinna märkimine tulevikus

Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös. Oktoobrikuu uudiskirja autor on advokaadibüroo TARK partner, vandeadvokaat Marit Savi.

Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

Teabevara uuendus

Logistika ja ekspordi teabevara on täiendatud peatükiga 8.7.7.6, mis räägib komplekteerimistõstukitest. 

Komplekteerimistõstukid on mõeldud ladudes tellimuste komplekteerimiseks alustele või rullkonteineritesse. Sõltuvalt lao suurusest ja komplekteerimiseks kasutatavate laoriiulite korrustest on võimalik valida madalalt, keskmiselt kõrguselt või kõrgelt komplekteerimiseks mõeldud tõstukite vahel.

Valdkonna uudis

Statistikaameti andmetel kasvas majanduse käekäiku iseloomustav sisemajanduse koguprodukt (SKP) teises kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga 12,9%. Enim panustasid majanduskasvu kiirelt taastunud töötlev tööstus ning veondus ja laondus.

Eesti transpordisektor kasvas aasta esimese kolme kuuga üle 30% ja seda suuresti tänu ajutisele aktsiisilangetusele.
Autor: Liis Treimann

Jooksevhindades moodustas SKP 7,4 miljardit eurot. Statistikaameti juhtivspetsialisti Robert Müürsepa sõnul tuleb praeguse kiire majanduskasvu puhul silmas pidada, et selle taga on peamiselt eelmise aasta väga madal võrdlusperiood, mil Eestis oli koroonakriisist tingitud eriolukord.

„Valdav osa majanduskasvust tuli ettevõtlussektorist, mis on pärast eriolukorra lõppu jõudmas tagasi varasemale rajale. Märkimisväärne on ka see, et majanduskasv oli võrreldes 2019. aasta teise kvartaliga 4,7%,” täpsustas Müürsepp.

Enim panustasid majanduskasvu kiirelt taastunud töötlev tööstus ning veondus ja laondus. Majandusele andis hoogu juurde ka info ja side tegevusala. Kaubandus hoogustus samuti, kogu eelneva aasta jooksul kasvu näidanud finantssektor jäi aga aasta varasemaga samale tasemele. Koroonapiirangutest tugevalt mõjutatud majutuse ja toitlustuse valdkond näitas küll kiiret kasvu, kuid kriisieelsest tasemest jäi tegevusala veel tublisti maha.

Energeetika oli ainsaks majandust märgatavalt aeglustavaks tegevusalaks ja selle põhjused peituvad suvel toimunud kiires hinnakasvus.

Eratarbimine kasvas majandusega sarnases tempos ehk 12,5%. Hästi läks kõigil tarbimisgruppidel, kuid eelkõige kasvasid kiirelt kulutused transpordile, riietele ja jalatsitele, vabale ajale ja meelelahutusele ning hotellidele ja restoranidele.

Maksulaekumine oli samuti hea, seda vedasid eelkõige käibemaksu ja aktsiiside laekumise suurenemine.

Investeeringud jõudsid koroonaeelsele tasemele ja hõlmasid peaaegu kõiki sektoreid ning põhivaraliike. Peamiselt paistis silma investeeringute kasv transpordivahenditesse, masinatesse ja seadmetesse ning hoonetesse ja rajatistesse. Vaid investeeringud eluruumidesse näitasid mõningast tagasiminekut.

Väliskaubandus jätkas uute tippude püüdmist, kui eksport kasvas 32,3% ja import 54,9%. Enim panustasid sellesse puittoodete ja töödeldud puidu, arvuti- ja elektroonikatoodete ning mootorsõidukite kaubavahetus. Teenuste poolelt suurenes arvutiteenuste kõrval taas nii äri- ja reisiteenuste kui ka transporditeenuste ost ning müük.

Võrreldes eelmise kvartaliga kasvas sesoonselt korrigeeritud SKP 4,3% ja võrreldes 2020. aasta teise kvartaliga 13,9%.

Allikas: Logistikauudised.ee

Veondusest ja laondusest leiate kasulikke nõuandeid logistika ja ekspordi teabevara peatükkidest 6 ja 8.

Teabevara uuendus

Logistika ja ekspordi teabevara värskes audiopeatükis 13.1 arutleb logistikaettevõtte CF&S Estonia juhatuse liige ja müügijuht Hannes Mänd, et koroona esimese laine mõjud on logistikaturul endiselt tunda ja need kanduvad ka tulevikku.

Ehk seni kallinenud vedu Euroopast ja Euroopasse saab hinnalisa veelgi. Millised mõjud tõi koroona veel logistikasse, seda kuuleb intervjuust.  

Õigusuudis
Õigusuudise teade
  • Kaugmüük muutus lihtsamaks

  • Ettevõtjatele terendavad kaupade müügil täiendavad kohustused

  • Kahju kannatanu nõudeõigus esindusõiguseta tehtud tehingu puhul

Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös. Septembrikuu uudiskirja autor on advokaadibüroo TARK partner, vandeadvokaat Hannes Küün.

Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

Teabevara uuendus

Logistika ja eskpordi teabevara värske peatükk 8.7.7.5 tutvustab erinevaid lükandmastiga virjastajaid. Need on laialt kasutusel nii erineva suurusega logistikakeskustes kui ka tootmise juures olevates ladudes peamise töövahendina riiulite teenindamisel, tagades töö suure kiiruse ja efektiivsuse. Kuna käsitleda saab erinevaid aluseid, siis on tõstukid väga universaalsed, samas kõige parema tulemuse saab peamiselt käsitletavatele alustele kohandatud mudelitega.

Teabevara uuendus

Logistika ja ekspordi teabevara seekordses audiopeatükis 13.1 räägitakse autodest ja seda sõna kõige laiemas mõttes: võetakse kokku esimene poolasta Eesti autoturul, räägitakse sellest, kui reaalne on rohepööre transpordisektoris, millised on autoomanikke puudutavad värsked seadusemuudatused ning loomulikult ei pääseta üle ega ümber ka tänavusest Rally Estoniast.

Lehed