Logistika ja eksport

Teabevarad

Teabevara uuendus

Aprillis on tähelepanu aluseta kauba tehnoloogiat käsitleval peatükil. Enamasti on selle tehnoloogia puhul tegemist tavalise kerge avatud riiuliga. Hoiukohtadele paigutamine ja komplekteerimine toimub käsitsi, kasutades sobivat käsikäru või kahvelkäru. Kõrgemad väikekauba riiulid ei ole efektiivsed, sest ülemistelt riiulitelt tuleb kaupa võtta astet või redelit kasutades. Ain Tulvi ja Fred Märtsoo räägivad, millised on selle tehnoloogia eelised, ära toodud on mõõtmed ja lisatud näitlikud pildid.

Suur osa logistilistes ahelates liikuvatest kaupadest on paigutatud alustele, et neid oleks ahela kõigis etappides võimalik lihtsalt ja kiiresti liigutada ja ka riiulitesse paigutada. Kuidas seda kõige mõistlikumalt teha,  juhendab Fred Märtsoo uues peatükis 8.7.7.1.

Veovahendite peatükis 6.1.1.1 on kuulamiseks uus audiolisa gaasiveokitest. Selle aasta veebruaris saabusid Eestisse esimesed LNG gaasiveokid, mille tellijaks oli Alexela Oil. Mis plaanid ettevõttel nende autodega on ja miks välistasid nad diiselveokite ostu, räägib Alexela Oil juhatuse liige Alan Vaht. Samuti on stuudios Scania Balticsi peadirektor Janno Karu, kes võtab kokku pea kaheksa kuud kestnud katsetused CNG veokiga, mille käigus erinevad Eesti ettevõtted testisid seda kohalikes oludes ning päris mitmed andsid pärast seda ka ostutellimuse sisse. 

Õigusuudis

Aprillikuu õigusuudiste teemad

  • Töölepingus sisalduva konkurentsipiirangu kehtivus

  • Uuendatakse võimalusi kaubamärkide kaitsmiseks

  • Osaniku vastu nõude esitamine ei eelda osanike otsust

Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös, aprilli õigusuudised koostas advokaadibüroo TARK partner, vandeadvokaat Tanel Tark.

Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

Teabevara uuendus

Peatükis 8.7.1 on kirjutatud madala lao tehnoloogiast. Juttu on muu hulgas sellest, kuidas ja milliseid riiuleid kasutada ning millised on laiade vahekoridoridega lao eelised ja puudused.

Teabevaras on ka uus peatükk audiote ja videote jaoks – sealt leiate päevakajalisi vestlusi ja arutlusi logistika ja ekspordi teemadel, samuti põnevaid kogemuslugusid ning praktilisi nõuandeid. Peatükki 13.1 on lisatud logistika kogemuskonverentsi ettekanne, kus rääkis Henrik Klammer ettevõttest Voore Farmi Teenused selle kohta, kuidas optimeerida põllumajandustehnika logistikat.

Õigusuudis

Märtsikuu õigusuudiste teemad

  • Eesti õiguskorda on jõudnud kindlustusühistud

  • Uuendatakse Eesti krediidiasutuste regulatsiooni

  • Vangistus ei tähenda ametikohustuste rikkumist

Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös, märtsi õigusuudised koostas advokaadibüroo TARK partner, vandeadvokaat Tanel Küün.

Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

Teabevara uuendus

Märtsi lõpus selgub, kas Brexit tuleb leppega või leppeta. Äripäeva raadios kõneles MTA tolliosakonna tolliformaalsuste valdkonna juht Külli Kurvits mõlema stsenaariumi põhjal sellest, mida tähendaks see tolliprotseduuride mõtteis. Kuulake peatükist 7.5.

    Teabevara uuendus

    Laos ja tootmises on kaupade liigutamiseks kasutusel palju erisuguseid tõstukeid, mida saab liigitada mitmete näitajate alusel, näiteks tõstevõime, tõstekõrguse või jõuallika järgi. Kõige levinum on liigitada tõstukeid nende peamise tööfunktsiooni järgi, kuigi ka sellel juhul on tõstukeid, mis võivad kuuluda mitmesse kategooriasse või justkui vajavad omaette kategooriat.

    Juba aastakümneid on lisaks olnud kasutusel automaattõstukid, mille edasiarendusena on tänapäeval saadaval ka robottõstukid, mis suudavad iseseisvalt täita erinevaid ülesandeid nii kaupade liigutamisel kui ka riiulitesse paigutamisel. Lugege teema kohta peatükist 8.7.7, kus on ka palju viiteid huvitavatele lisamaterjalidele.

    Uuenes ka laotehnoloogia ja -seadmete peatükk, kus kirjutatakse traditsioonilisest laost, laoriiulitest ja laotehnoloogia üldisest jaotusest. Pikemalt on kirjas peatükis 8.7.

    Õigusuudis

    Veebruarikuu õigusuudiste teemad

    • E-riik nõuab lõpuks e-arveid

    • Rahvusvahelise kaubaveo vedaja teavitamata jätmine läheb kalliks maksma

    • Eesti on maailma suurima avatud kaubandustsooni liige

    Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös, veebruari õigusuudised koostas advokaadibüroo TARK partner, vandeadvokaat Tauno Tark.

    Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

    Teabevara uuendus

    Kaubalausel olev kaup on tavaliselt pakendatud kartongist kastidesse. Veo sihtpunktis kastid eemaldatakse ja need muutuvad jäätmeteks.

    Hea lahendus on korduskasutatav transporditaara, mille puhul kasutatakse erinevas mõõdus plastkaste, mida müügikohas ei utiliseerita, vaid need ringlevad pidevalt tootja ja müüja vahel. Kaste on erinevas mõõdus, et võimaldada erinevaid müügipakendeid turvaliselt transportida. Samuti on kastid disainitud nii, et ühtepidi asetades saab kaste laduda üksteise peale ja teistpidi mahuvad need üksteise sisse, vähendades märkimisväärselt tagasi veetava kauba mahtu.

    Kuidas ja kes kaste hooldab ning milliste märgiste abil kaste jälgitakse, lugege pikemalt peatükist 6.1.1.10.

    Õigusuudis

    Jaanuarikuu õigusuudiste teemad

    • Välismaalased saavad asutada osaühingu välismaa pangakontoga

    • Tööandjal on uuest aastast kohustus kanda töötaja kohta töötamise registrisse lisaandmeid

    • Millistel juhtudel peab osanik hääletama majandusaasta aruande poolt?

    Õigusuudised valmivad Äripäeva teabekeskuse ja advokaadibüroo TARK koostöös, jaanuari õigusuudised koostas advokaadibüroo TARK advokaat Rahel Behrsin.

    Õigusuudiseid saavad lugeda kõik teabevara tellijad allolevalt lingilt.

    Teabevara uuendus

    28. novembril oli Äripäeva raadios eetris esimene „Teabevara tund“. Saates rääkis logistika teabevara peatoimetaja Fred Märtsoo ladude ja tõstukite ohutusest. Samal teemal on nüüd ilmunud ka asjalik peatükk.

    Laoohutuse puhul tuleb esmalt selgitada välja, mis võib laos ohtu tekitada. Praktilistest tegevustest on kõige lihtsam alustada ohualade märgistamisega. Palju on uuenduslikke lahendusi, näiteks saab märke kuvada valgusega. Ka tõstukitele on olemas ohutussüsteeme, mis aitavad tõstukijuhi töö turvalisemaks teha. Põhilised on näiteks kaamerad, hoiatussignaalid, automaatne kiiruse vähendamine kurvis.

    Kõige keerulisemad on aga olukorrad, kus inimesed ja tõstukid peavad töötama lähestikku ja nende liikumisteed pidevalt ristuvad. Helisignaalid, mis lülituvad sisse siis, kui tõstuk tagurdab, hakkavad töötajat kiiresti häirima ning kuna selline süsteem hoiatab ka siis, kui mingit ohtu ei ole, muutub see kiiresti ebaefektiivseks. Peatükist 8.7.6 saate teada, millised lahendused sellises olukorras aitavad, kuulake sama peatüki lõpust ka täispikka raadiosaadet.

    Lehed