Kliimaministeerium saatis oktoobris kooskõlastusringile eelnõu, mis võiks Eesti veondussektorisse tuua 2026. aastal olulised muudatused, et teha samm säästlikuma ja tõhusama transpordi suunas. Liiklusseaduse ja sellega seotud määruse plaanitav muudatus lubab eriloa alusel liiklusesse kuni 60-tonnise tegeliku massiga autorongid, mis tähistab uut etappi raskeveo arengus. Praegu kehtiv 52-tonnine piirang on aastaid piiranud sektori efektiivsust.
Artikli autor: advokaadibüroo TARK jurist Tarvi Salu
Plaanitavate muudatuste keskne eesmärk on suurendada raskeveol ja eriveona autorongi lubatud suurimat tegelikku massi 60 tonnini ning pikendada autorongi maksimaalset lubatud pikkust 20,75 meetrini. Lisaks lubataks Eesti teedele Euroopa moodulkontseptsiooni autorongid (EMSi autorongid), mille pikkus võib ulatuda kuni 25,25 meetrini.